Uz Drugi dio 12. riječkih ljetnih noći
U program Riječkih ljetnih noći uključile su se mnoge kulturne institucije grada na Rječini, muzeji, kina i kazališta, ali uz nedovoljno koordinacije među njima, pa su se neki od programa preklapali. Na ljetnom gradskom festivalu nedostajalo je malih koncerata klasične glazbe na zanimljivim lokacijama pod vedrim nebom, a takvih mjesta u Rijeci ima dovoljno. Nedostajalo je i novih dramskih predstava koje će ljetnim sadržajem i tematikom zainteresirati publiku. Uz ponoćne muzejske performanse, koji nisu bili odveć atraktivni ni posjećeni, moglo se pogledati poprilično dobrih filmova u riječkom Art-kinu Croatia, a od sama kazališnog programa mogli bismo kao dobre izvedbe naglasiti samo otvaranje Riječkih ljetnih noći uz filmsku glazbu Johna Williamsa pod naslovom Od Jurskog parka do Ratova zvijezda i, naravno, zanimljivo petodnevno Međunarodno natjecanje mladih opernih pjevača Zinka Milanov.
Ana Petričević / Snimio Dražen Šokčević
U dramskom programu, uz Trilogiju o hrvatskom fašizmu, koja je bila dobro posjećena, ali nije bila lako ljetno štivo, pohvaliti treba gostovanje njemačke predstave Radnice iz Bonna u režiji Franka Heuela, kao i romsku koreodramu Rukeli u izvedbi Theater TKO iz Kölna. Jedna od premijera na ovogodišnjem festivalu bila je i dramsko-plesni-društveni događaj nazvan Plaza de tango u izvedbi Talijanske drame i Baleta riječkog HNK Ivana pl. Zajca. Izvedba je započela nezanimljivo, blijedo i bez strasti koju očekujete od senzualnoga plesa tople Argentine, tanga, uz loš plesni par na sceni. Povijesna priča o tangu, možda ipak odveć duga, dobro je ispričana u glumačkoj i pjevačkoj izvedbi Leonore Surian, Olivere Baljak, Alide Delcaro i Giuseppea Nicodema, ali ono što treba u ovom događaju iznimno pohvaliti, bila su dvojica izvrsnih glazbenika koji su superiorno, „živom“ glazbom, vladali scenom pod zvjezdanim nebom. Bili su to Mirko Satto na bandoneonu i Fabio Montomoli uz gitaru, koji su toplo, strastveno i ritmički prenijeli publici glazbu tanga i vremena u kojem je nastajao. Drugi dio izvedbe pripao je uigranom ansamblu Baleta, koji je efektno izveo zadanu koreografiju, ali na glazbu koja uopće nije slijedila priču o tangu.
Završetak Riječkih ljetnih noći ipak je prošao u koncertu bisera operne literature na kojem su se predstavili finalisti Međunarodnog natjecanja mladih pjevača Zinka Milanov. Pobjednica je natjecanja sopranistica Ana Petričević iz Hrvatske, koja je osebujan i snažan glas čistih visina i besprijekornu dikciju pokazala u dvjema arijama, iz Wagnerove opere Tannhäuser i Verdijeve Moći sudbine. Drugu nagradu dobio je tenor Ibrahim Yesilay iz Turske, a treću Domen Križaj iz Slovenije. U finale se od 74 prijavljenih pjevača plasiralo njih deset, a koncertom je ravnao maestro Robert Homen. Nagradu publike također je osvojila pobjednica natjecanja Ana Petričević. Tim koncertom, filmom Ralje na riječkoj plaži Grčevo i feštom završile su ovogodišnje Riječke ljetne noći, za koje bismo mogli reći da nisu imale spektakularan program, ali treba pohvaliti želju i trud svih sudionika i uprave riječkog kazališta da festival opstane, kako su rekli u podnaslovu ovogodišnjih Riječkih ljetnih noći – usprkos svemu.
Klikni za povratak